Słowo w sieci

wks

publikacja 25.08.2014 18:58

Dziś do grupy czytającej tweety metropolity wrocławskiego dołączyła tysięczna osoba.

Słowo w sieci Ewangelizacja przez internet jest szansą dotarcia do wielu, nie tylko młodych, osób ks. Jakub Łukowski /Foto Gość

Abp Józef Kupny swoje konto na Twitterze założył 16 marca. Pisał wówczas, że - zgodnie z zaleceniem papieża Franciszka - wyrusza z Ewangelią w świat wirtualny, prosząc wszystkich o modlitwę, a jego rzecznik tłumaczył, że od początku posługi w archidiecezji wrocławskiej hierarcha wychodzi do ludzi i chce być blisko każdego człowieka. - Inicjatywa zatem, by mógł w ten sposób docierać do wiernych ze słowem Bożym, nie była dla nas wielkim zaskoczeniem, raczej konsekwencją tego, jaki jest i jaki model duszpasterzowania preferuje - mówił ks. Rafał Kowalski.

Po 5 miesiącach obecności na popularnym portalu społecznościowym i opublikowaniu 146 tweetów do grona obserwujących profil metropolity wrocławskiego dołączyła tysięczna osoba. Wśród czytających wpisy abp. Kupnego są m.in.: dziennikarze, politycy, osoby duchowne oraz przedstawiciele życia konsekrowanego. Tematyka tweetów oscyluje wokół tekstów Pisma Świętego czytanych danego dnia.