Tweety metropolity mają coraz więcej odbiorców

WKS

publikacja 03.06.2016 09:13

Już tylko 5 osób brakuje, by 140-znakowe komentarze do Ewangelii, zamieszczane każdego dnia na portalu społecznościowym Twitter przez metropolitę wrocławskiego, obserwowało 3 tys. osób.

Tweety metropolity mają coraz więcej odbiorców Liczba twitterowych „followersów” konta abp. Józefa Kupnego wciąż rośnie Ks. Rafał Kowalski /Twitter

Truizmem jest twierdzenie, że Internet stał się kolejnym kontynentem, na którym nie może zabraknąć obecności głosicieli słowa Bożego. Duchowni działają na portalach społecznościowych, a parafie i diecezje posiadają własne strony internetowe. Do osób twittujących dołączył na początku Wielkiego Postu 2014 r. abp Józef Kupny. Od tego czasu metropolita wrocławski opublikował 1159 wpisów, które mają charakter refleksji nad Pismem Świętym, czytanym danego dnia podczas Eucharystii.

- Ksiądz arcybiskup często wspomina, iż w czasie wizytacji oraz różnego rodzaju spotkań w parafiach, podchodzą do niego ludzie, dziękując za tę formę głoszenia Dobrej Nowiny - mówi ks. Rafał Kowalski, rzecznik metropolity wrocławskiego. Dodaje przy tym, iż hierarcha otrzymuje także sporo maili od osób obserwujących jego konto na Twitterze.

Wśród osób czytających każdego dnia wpisy metropolity wrocławskiego są duchowni, politycy, publicyści, dziennikarze, przedstawiciele różnych zawodów i grup społecznych. Kilka miesięcy temu dołączył do nich jeden z najwybitniejszych intelektualistów Kościoła, wymieniany w gronie kandydatów na papieża po śmierci Jana Pawła II, metropolita Wiednia kard. Christoph Schönborn.

Sporym zaskoczeniem jest to, że liczba tzw. „followersów” wciąż rośnie. - Kluczem do sukcesu jest z jednej strony trafność spostrzeżeń i umiejętność oddania przez księdza arcybiskupa w 140 znakach zasadniczej myśli danego tekstu Pisma Świętego, co dla ludzi, którzy żyją w biegu i nie mają możliwości, by codziennie przeżywać Eucharystię stanowi cenna inspirację. Z drugiej - ważna jest regularność publikacji. Można mieć pewność, że codziennie otrzymamy konkretną myśl czy słowo - tłumaczy ks. Kowalski.

Podczas swojej obecności na tym popularnym portalu społecznościowym abp Kupny był jednym z prowadzących pierwsze rekolekcje twitterowe przygotowujące do przeżycia Uroczystości Bożego Ciała. Głosił także rekolekcje w Wielkim Poście 2016 r., poświęcone tematyce sakramentów świętych. Tak tłumaczył wówczas swoją aktywność: - W 140 znakach nie jesteśmy w stanie wyczerpać bogactwa łask, dostępnych w sakramentach. Tweety mają raczej zainteresować i zainspirować kogoś do zatrzymania się, poszukiwań i w konsekwencji do głębszego wykorzystania czasu, jakim jest Wielki Post, a może nawet do takiego zaplanowania swoich zajęć, by móc przeżyć w parafii: rekolekcje, nabożeństwa Gorzkich Żali czy Drogi Krzyżowej.

Od kilku dni twitterowe komentarza abp. Józefa Kupnego można śledzić na stronie głównej wroclaw.gosc.pl (po prawej stronie).