Zapisane na później

Pobieranie listy

Ewangelizacja na dziewiątym kontynencie

Czerwcowe "Wieczory Tumskie" poświęcone były cyberprzestrzeni. Swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami dzielił się ks. Piotr Wiśniowski.

Karol Białkowski

|

GOSC.PL

dodane 28.06.2015 21:18
0

To właśnie wtedy ks. Piotr uświadomił sobie, że skoro można uratować życie używając internetu, to nie może być to dla księdza świat obcy. Podkreślił, że jednym z celów było zawieranie nowych znajomości, ale nadrzędnym Ewangelizacja.

- To jest dla mnie ogromna radość, jeśli mogę opowiedzieć komuś o tym, co jest dla mnie najważniejsze, co jest treścią mojego życia oczywiście w realu - zaznaczył.

O tym, jak ważnym elementem komunikacji Kościoła z wiernymi jest internet i wszelkiego rodzaju portale społecznościowe, świadczy zachęta papieża Benedykta XVI, który pisał, aby duszpasterstwo rozszerzyć na dziewiąty "cyberkontynent", co oznaczało zachętę do zaangażowania się przez duchownych w misję w sieci. - I tak się stało. Wielu księży i biskupów pojawiło się w tym nowym świecie - zauważył.

Ks. P. Wiśniowski opowiadał również o swojej przygodzie z Facebookiem. Wspominał, że wraz z pewnym Amerykaninem stworzyli profil modlitewny "Our Rosary hour" (tłum. Nasza godzina różańcowa).

- W każdy piątek o godz. 15 czasu jerozolimskiego modlimy się częścią bolesną Różańca we wszystkich intencjach, które użytkownicy profilu napiszą - mówi.

Inicjatywa spotkała się z bardzo dobrym odbiorem. Grupa ma 60 tys. "lajków", a osób modlących się w jednej chwili na całym świecie jest blisko 2 tys. To prawie dwa razy więcej niż jest wiernych w parafii, której proboszczem jest ks. Piotr.

Powyższy przykład to tylko jedna z działalności internetowych ks. Wiśniowskiego. Powstał m. in. profil dla chcących porozmawiać z kapłanami, który szybko zamienił się w swego rodzaju telefon zaufania. Informacje na tent temat są dostępne na portalu pogotowieduchowe.pl.

Kapłan archidiecezji wrocławskiej jest uważnym obserwatorem. Zauważył, że młodzi ludzie na ogromną skalę przeglądają w sieci obrazki i krótkie filmiki. Wychodząc na przeciw temu zapotrzebowaniu powstał projekt "Vide et Crede" (zobacz i uwierz).

- Najpierw powstały grafiki, z którymi wyszliśmy na zewnątrz umieszczając je na billboardach. Zaraz za nimi idą filmy, które w formie spotów mają przykuć uwagę i przybliżyć treść, nad którą warto się zastanowić - wyjaśnia. Uczestnicy spotkanie mieli okazję zobaczyć jeden z takich spotów.

W drugiej część wieczoru zaprezentował się duet gitarowy w składzie: Michał Jakubowski i Artur Koza.

2 / 2
oceń artykuł Pobieranie..