Z pędzlem pełnym ognia

Agata Combik

|

Gość Wrocławski 51-52/2019

publikacja 19.12.2019 00:00

– To ten artysta „wypromował” świętego Józefa, ukazując go jako czułego ojca – zauważa dr hab. Piotr Oszczanowski, dyrektor Muzeum Narodowego we Wrocławiu, kurator wielkiej wystawy poświęconej „śląskiemu Rembrandtowi”.

„Pokłon pasterzy” Michaela Willmanna z ok. 1682 r. (fragment). „Pokłon pasterzy” Michaela Willmanna z ok. 1682 r. (fragment).
Archiwum Muzeum Narodowego we Wrocławiu

Dostępna dla zwiedzających od 22 grudnia, pozwoli zasmakować klimatu Bożego Narodzenia – z pokłonami pasterzy, Trzech Króli, scenami z Betlejem i Nazaretu. To tam także przypatrzeć się można męczeńskiej śmierci wspominanego wkrótce św. Szczepana czy udrękom, jakich doświadczył św. Jan Ewangelista. Michael Willmann (1630–1706) ze swą barokową ekspresją nie pozostawia nikogo obojętnym.

Dostępne jest 9% treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.