Nowy Numer 16/2024 Archiwum
  • teofanes
    01.10.2019 10:27
    "Po jednej i po drugiej stronie są tacy sami grzesznicy. Tylko inaczej grzeszą. I bardzo często po obu stronach są grzesznicy dumni ze swego grzechu, a swoją nienawiść przykrywają religijną argumentacją." Nauka o grzechu nie pochodzi od katolików TYLKO OD BOGA. Świecki katolik a zwłaszcza ksiądz w kościele nie ma mówić, co on myśli na ten temat - co uważa za grzech a co nie - lecz ma przkazywać to, co Bóg nam powiedział na ten temat. Nie możemy oceniać grzechów naszych czy ludzi LGBT z jakiegoś ludzkiego punktu widzenia, bo to jest błędne i do niczego dobrego nie doprowadzi. Mamy mówić sobie i innym to, co do nas powiedział i M
    doceń 1
  • teofanes
    01.10.2019 10:28
    "Po jednej i po drugiej stronie są tacy sami grzesznicy. Tylko inaczej grzeszą. I bardzo często po obu stronach są grzesznicy dumni ze swego grzechu, a swoją nienawiść przykrywają religijną argumentacją." Nauka o grzechu nie pochodzi od katolików TYLKO OD BOGA. Świecki katolik a zwłaszcza ksiądz w kościele nie ma mówić, co on myśli na ten temat - co uważa za grzech a co nie - lecz ma przkazywać to, co Bóg nam powiedział na ten temat. Nie możemy oceniać grzechów naszych czy ludzi LGBT z jakiegoś ludzkiego punktu widzenia, bo to jest błędne i do niczego dobrego nie doprowadzi. Mamy mówić sobie i innym to, co do nas powiedział i MÓWI NADAL Bóg.
    • Dremor_
      01.10.2019 12:23
      Dremor_
      Jezus nic nie mówił na temat osób LGBT. Mówił natomiast wiele o obłudzie wierzących, nienawiści wobec bliźnich, czy modlitwach na pokaz.
      doceń 10
      • piotrrr
        01.10.2019 12:48
        Jezus nie mówił też nic na temat osób oszukujących na podatku VAT ani o włamujących się na cudze konta bankowe. Dziwnym trafem nie wspomniał też o tych, którzy kopiują dane kart kredytowych. No i nie mówił też nic o trollach internetowych, co szczególnie powinno Cię ucieszyć.
        doceń 4
        0
      • Dremor_
        01.10.2019 14:46
        Dremor_
        No nie mówił. Dlaczego więc niektórzy próbują powoływać się na Jego nieistniejące słowa, by pokazać publicznie nienawiść wobec swoich bliźnich?
        doceń 6
        0
      • Dremor_
        01.10.2019 14:49
        Dremor_
        Zadam jeszcze pytanie ku refleksji, kto grzeszy bardziej, niewierzący gej, który nie uznaje chrześcijańskich zasad, czy chrześcijanin odnoszący się z nienawiścią do tego geja, wbrew przykazaniu miłości?
        doceń 9
        0
      • teofanes
        01.10.2019 15:18
        Pan Jezus nie mówił o LGBT, ale wiele mówił o nieczystości (oczywiście w sensie moralnym, nie fizycznym). Zdecydowanie odrzucał nieczystość. Zachowania LGBT są moralnie nieczyste. Resztę sobie dośpiewaj sam. Pan Bóg dał nam rozum, abyśmy się nim od czasu do czasu posługiwali. Czego i tobie życzę.
        doceń 3
        0
      • piotrrr
        01.10.2019 16:15
        Ku refleksji, zwrócę uwagę na Twoją manipulację: co prawda Jezus nic nie mówił o homoseksualistach, ale Pismo Święte, owszem, mówi o tym całkiem sporo. Argumentacja "kto grzeszy mniej" jest bez sensu. Zawsze znajdziesz kogoś, kto grzeszy więcej - ale to żadne usprawiedliwienie.
        doceń 3
        0
      • Dremor_
        01.10.2019 17:46
        Dremor_
        Teofanes, akurat Jezus odrzucał pojęcie nieczystości, więc argument kulą w płot.
        doceń 3
        0
      • Dremor_
        01.10.2019 17:48
        Dremor_
        Piotrrr, wcale nie tak sporo. Dosłownie kilka wersów, większość w kontekście nierządu rytualnego będącego elementem kultu bożków.
        doceń 3
        0
      • piotrrr
        01.10.2019 18:28
        Dremor, jesteś niesamowicie przewidywalnym trollem, więc powołujesz się na ograne pseudoargumenty. Nic tam nie ma o "nierządzie rytualnym" ani o "kulcie bożków". Jest natomiast napisane, że homoseksualizm to grzech. Taki sam jak złodziejstwo albo bałwochwalstwo.
        doceń 1
        0
      • Dremor_
        01.10.2019 19:08
        Dremor_
        No to przeczytaj sobie list do Rzymian, gdzie grzesznicy "bezcześcili swoje ciała" dlatego, że "Zamienili też chwałę nieśmiertelnego Boga na upodobanie obrazu śmiertelnego człowieka oraz ptaków, czworonogów i płazów". Tak samo w kontekście bałwochwalstwa wspomina homoseksualizm Księga Kapłańska. Bo nie wiem, czy wiesz, że Pismo należy czytać z uwzględnieniem kontekstu, historii i adresata. Inaczej zamiast egzegezy masz wróżenie z tekstu.
        doceń 4
        0
      • piotrrr
        01.10.2019 19:51
        Pismo należy też czytać z uwzględnieniem tradycji. Nie będę się przerzucał cytatami, bo jesteś trollem, więc to bez sensu. Dość na tym (co każdy może łatwo sprawdzić), że są miejsca, gdzie homoseksualizm jest potępiony wyraźnie i wprost, z pełnym uwzględnieniem kontekstu, historii i adresata. I tradycji.
        doceń 1
        0
      • Dremor_
        01.10.2019 20:48
        Dremor_
        Oczywiście, tak samo, jak Paweł potępia wprost związki małżeńskie, uznając je jedynie za środek zapobiegawczy przeciw pożądliwości ciała. I wprost zakazuje nieżonatym nawróconym zawierać związki małżeńskie. Czy w związku z tym należy uznać małżeństwa za zakazane?
        doceń 3
        0
      • Dremor_
        01.10.2019 20:49
        Dremor_
        I proszę nie zasłaniaj się wyzywaniem od "trolli", bo nie robisz tym na mnie wrażenia, a jedynie pokazujesz brak kultury wypowiedzi.
        doceń 4
        0
      • piotrrr
        01.10.2019 20:58
        Ja Cię nie "wyzywam" od trolli, jak Cię tak po prostu określam, ponieważ moim zdaniem spełniasz definicję trolla. Każdy, kto czyta Twoje wpisy, może ocenić to sam.
        doceń 2
        0
    • Katolik k
      01.10.2019 17:01
      Jezus mowil,ze podatki nalezy placic.W jego czasach homoseksualizm w panstwie rzymskim do,ktorego nalezal Izrael byl modny a jednak go nie napietnowal bardziej niz nierzdu.Natomiast pedofilie i owszem potepil jako najgorszy z grzechow.
      • piotrrr
        01.10.2019 18:33
        Homoseksualizm może był modny w cesarstwie, ale raczej nie w Izraelu. Co do reszty zgoda - homoseksualizm jest potępiany tak samo jak nierząd.
        doceń 1
        0
      • Katolik k
        01.10.2019 19:02
        jesli chodzi o nierzad rytualny to Dremor ma racje.Przypomnij sobie historie Tamar synowa Judy i geckie bachanalie modne w Rzymie.
        doceń 2
        0
      • Dremor_
        01.10.2019 19:14
        Dremor_
        Skąd pomysł, że nie był modny w Izraelu? Przecież nawet w Biblii masz lamentację Dawida, który wspominał swoją miłość do Jonatana. Opisany jest też grecki rytuał "zaślubin" kochanków, polegający na przekazaniu rynsztyunku. Co do Jezusa, to w Ewangelii jest jeden opis, gdy miał do czynienia z gejem. Nie dość, że go nie zganił, to jeszcze chwalił jego wiarę.
        doceń 5
        0
      • Dremor_
        01.10.2019 19:16
        Dremor_
        Katolik K, w którym miejscu Jezus potępił pedofilię, bo nie znam takiego fragmentu :/
        doceń 4
        0
      • Katolik k
        01.10.2019 19:46
        Mt 25,40
        doceń 1
        0
      • piotrrr
        01.10.2019 19:50
        Dremor, to jest wiedza z klasy 6. szkoły podstawowej. Nawet Twoje trollowanie powinno mieć jakieś granice.
        doceń 1
        0
      • Katolik k
        01.10.2019 19:50
        zacytuje,zeby watpliwosci nie bylo "coklwiek uczyniliscie jednemu z tych braci najmniejszych Mnie uczyniliscie".Tymi slowami Jezus bierze w opieke nie tylko uchodzcow i pokrzywdzonych ale wszystkich w tym rowniez nienarodzonych.
        doceń 2
        0
      • Dremor_
        01.10.2019 20:37
        Dremor_
        Nie, Piotrze, w VI klasie podstawówki Biblia wykładana jest w zakresie spełnienia proroctw Starego Testamentu w osobie Jezusa. Tak więc żarcik Ci się nie udał. I nie rozmawiamy o zakresie podstawówki, tylko o konkrecie, do którego proponuję się odnieść. Wskazałem Ci przykład, gdzie homoseksualizm w Biblii przedstawiany jest w sposób pozytywny. Ty nie odpowiadasz na argument, tylko próbujesz wyzywać od trolli.
        doceń 3
        0
      • piotrrr
        01.10.2019 20:52
        To nie był żarcik, tylko odesłanie do wiedzy szkolnej. I nie z zakresu Biblii, tylko historii. Przypomniałbyś sobie wówczas być może, że judaizm był w starożytności jedną z niewielu religii, które potępiały homoseksualizm. Z tego właśnie powodu był on o wiele mniej "modny" niż w pozostałych częściach świata antycznego.
        doceń 2
        0
  • Dremor_
    01.10.2019 19:40
    Dremor_
    Policja poinformowała o udaremnionej próbie zamachu terrorystycznego podczas Marszu w Lublinie. Zatrzymani to małżeństwo, które na miejsce zbiórki przed marszem przyniosło materiały wybuchowe. To chyba dobra ilustracja do pytania "kto jest w Polsce prześladowany". W sumie przy obecnej temperaturze sporu zamachy to była kwestia czasu.
    doceń 8
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Zapisane na później

Pobieranie listy